15 juni 2016

Gästbloggare: Edgar Allan Poe

Till dagens inlägg har Nynäshamns bibliotek äran och förmånen att presentera en gästbloggare här på Salongen. Mycket nöje!


    I en kulen midnattsstund, satt jag tyst i febrig läsning av en så HIMLA FIN FANTASYSERIE! Serien, som är en trilogi, heter Korpringarna och är skriven av den norske författaren Siri Pettersen. Böckerna (som börjar med Odinsbarn) handlar om flickan Hirka som föds utan svans! Nåja, det kanske inte låter som något konstigt, men i den värld som Hirka lever i så har alla svans. Ganska snart händer saker som gör att Hirka måste lämna sitt hem och ge sig ut på äventyr - ett äventyr som tar henne till oanade platser (ni kommer bli häpna gång på gång!).
En annan sak som jag tycker om med böckerna är att det finns väldigt många KORPAR! Jag ÄLSKAR korpar! Korp korp korp, jag kan inte få nog av dem! Korpar alltså. I Korpringarna så dyrkar folk korpar, det tycker jag att vi också borde göra, för de är så bra!

Så dyrka en korp! Och låna och läs Korpringarna om du är sugen på en riktigt, riktigt bra fantasyserie. Siri har vunnit massa priser i Norge för dem, och det är väldigt välförtjänt. Passar både unga och vuxna!

Eddie out!

Inga kommentarer: